KSH: bővült az internetpiac, egyre kevesebben használják a vezetékes telefonokat

MTI Sajtóadatbank, 2011. június 14. 17:10

Folytatódott az internetpiac bővülése 2011 első negyedévében, a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az internet-előfizetések száma 2011. március végén már meghaladta a 3,4 milliót, ötödével volt több mint 2010 azonos időszakában, az internetszolgáltatók száma pedig öttel 418-ra nőtt.

A KSH közleménye szerint az internetpiac tovább koncentrálódik, 13 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90 százalékát.

A dinamikus fejlődés a szolgáltatók közötti éles technológiai és árversenynek is köszönhető. A vezeték nélküli internet-előfizetések száma egy év alatt 39 százalékkal nőtt, a nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet: e területen a növekedés 44 százalékos volt. Az összes internet-előfizetés 40 százaléka a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 7 százalékponttal növekedett.

Az előfizetéses internet szolgáltatásból származó nettó árbevétel 2011 első negyedévében megközelítette a 34 milliárd forintot, ami folyó áron 1 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel változása nem tükrözi az előfizetések számának dinamikus bővülését, köszönhetően a díjak mérséklődésének és az akcióknak (például ingyenes hónapok, 3 terméket egy csomagban, azaz internetet, televízióval illetve telefonnal együtt, olcsóbban kínálva).

Az adatokból kiderül az is, hogy 2011. március végén a mobiltelefon-előfizetések száma 11,9 millió volt, ez egy év alatt alig 11 ezres bővülést jelent, a növekedés lassulása a feltöltő kártyás előfizetések visszaesésével magyarázható. A havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, a feltöltő kártyás előfizetések éves szinten 386 ezerrel estek vissza.

A változás hátterében az áll, hogy a szolgáltatók reklámkampányaikon keresztül az ügyfeleket arra ösztönzik, váltsanak havidíjas előfizetésre - közölte a KSH.

A mobilhálózatokban az idei első negyedévben az előző év három hónapjához képest 1 százalékkal több hívást kezdeményeztek és 5 százalékkal nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő. Egy előfizetésre átlagosan 367 percnyi beszélgetés jutott, egy hívás átlagos hossza 2,3 perc volt.

Bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2011. március végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 63 ezerrel kevesebb, 2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 27 százaléka a VoIP-hangcsatorna (kábeltévés, illetve széles sávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), 15 százaléka ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.

A vezetékes telefonvonalakról indított hívások száma 6, időtartama 5 százalékkal csökkent 2010 első negyedévéhez képest. A hívások átlagos időtartama 3,3 percet tett ki.

Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő több mint háromnegyedét a mobilkészülékekről indított hívások tették ki.

MTI
 

Kulcsszavak: trend KSH

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott

A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.

2024. május 20. 10:27

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG

A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.

2024. május 18. 13:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59