Növekedtek az innovatív magyar informatikai cégek
Az IVSZ közleménye szerint, bár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációs államtitkárságának megszűnése nem tekinthető pozitív fejleménynek, a nemzeti fejlesztési tárcánál és a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztériumban magas szinten foglalkoznak az iparági kérdésekkel.
A IVSZ közleménye szerint fontos, hogy augusztustól a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsot véleményalkotó és javaslattevő szereppel ruházták fel az informatika és a hírközlés területén (IKT) megalkotásra váró stratégiai döntésekben, ami szintén biztosítéka az iparági kérdések hatékony kormányzati képviseletének.
A közlemény szerint az infokommunikációs iparágban keresletet visszafogó tényező, hogy a magyar kis- és közepes cégek erőteljes költségcsökkentésekre kényszerülnek, s így többek között az informatikai beszerzéseiket is elhalasztják.
Nem segíti az IKT cégeket az sem, hogy az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programban még mindig nem indultak el az ígért informatikai projektek.
A közlemény kitér arra, hogy átcsoportosítások révén 30 milliárd forintot visszakapott a szakma, így összesen több mint 80 milliárd forint áll rendelkezésre ilyen célokra.
Az IVSZ szerint várhatóan ösztönző hatású lesz a digitális készségek elterjedésére az ősszel tárgyalásra kerülő elektronikus ügyintézésekről szóló törvény is, ami újabb lendületet ad az iparágnak.
A magyarországi elektronikai iparban 75 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, s a bruttó hazai termék (GDP) 5,3 százalékát állítja elő.
Kapcsolódó cikkek
- Adatközpont-iparági fogalomtárat készített az IVSZ
- „Felhőben” képzelik el jövőjüket a magyar kisvállalkozások
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Az internet növeli a gazdaság teljesítményét és segít a munkaerő megtartásában
- Több informatikus és mérnökhallgató a felsőoktatásban
- Virtualizáció és felhő elfogadási trendek
- Mi várható a memóriapiacon 2012-ben?
- Ezermilliárd dollár fölé nőhet a szórakoztató elektronikai ipar bevétele az idén
- Online ügyfélszerzés és ügyfélmegtartás recesszióban
- Az előfizetők 20 százalékának van okostelefonja
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.