Adatközpont-iparági fogalomtárat készített az IVSZ
Iparági fogalomtárat készített az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) adatközpont munkacsoportja.
A gyűjtemény az adatközpont fogalmától a felhő alapú szolgáltatások magyarázatáig foglalja össze és teszi egyértelművé az iparágban használt terminológiát, az adatközponti szolgáltatásokkal foglalkozó cégek árbevétele Magyarországon évi 10-12 milliárd forintra tehető. Az IVSZ közleménye szerint a fogalomtárra azért is szükség van, mert az adatközponti szolgáltatások az infokommunikációs technológiai szektorban önálló, jól elkülöníthető tevékenységi kört alkotnak. A szegmens jelentősége folyamatosan nő, egyebek mellett annak köszönhetően, hogy az információk elérésére egyre inkább a mobil eszközöket használják, s így az adatközpontok válnak az információk tárolásának bázisává.
Az IVSZ adatközpont munkacsoportjának húsz tagja van.
Kapcsolódó cikkek
- Már szolgáltatásokért is lehet fizetni PayPal-lal
- Az ACTA széleskörű társadalmi egyeztetését szorgalmazza az IVSZ
- Így csábítanak az interneten a szállodák 2012-ben
- Új szolgáltatások és megújult dizájn a Kütyü Magazin weboldalán
- A Fujitsu új felügyeleti szoftverekkel fokozza az adatközpont
- Online borszótár indult
- Közösségi oldal plátói szerelmeseknek
- Megszűnt a Mindennapi.hu keresztény közéleti hírportál
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Több informatikus és mérnökhallgató a felsőoktatásban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.