Nem elégséges a kisgyermekek védelme az internetes közösségi hálózatokon az Európai Bizottság szerint
Közleményében az Európai Unió végrehajtó testülete ugyanakkor közölte, hogy a vizsgált közösségi hálók többsége korosztályuknak megfelelő biztonsági információkkal, útmutatással és/vagy kifejezetten kiskorúaknak szóló oktatóanyagokkal látja el a gyermekeket és fiatalokat, és reagál segítségkérő üzeneteikre.
Neelie Kroes, a bizottság illetékes tagja a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a fiatalok kedvelik az online közösségépítést és rengeteg előnyét látják, a kockázatokkal azonban sokszor nincsenek eléggé tisztában. "A közösségépítő oldalaknak komolyan kell venniük saját szerepüket, mert a gyermekek biztonságáért ők is felelősek" - tette hozzá a holland biztos.
A vizsgálat ezúttal a Skyrock, Xbox Live, YouTube, Dailymotion, Flickr, Habbo Hotel, Stardoll, Windows Live, Yahoo! Pulse hálózatokra vonatkozott. Még nyáron vizsgálták az Arto, a Bebo, a Facebook, a Giovani.it, a Hyves, a Myspace, a Nasza Klasa.pl, a Netlog, a One.lt, a Rate.ee, a SchülerVZ, az IRC Galleria, a Tuenti és a Zap.lu oldalakat, és azok esetében is hiányosnak minősítették a kiskorúak védelmét.
Kapcsolódó cikkek
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (2. rész)
- Bejelentkezés: egy érintéssel vagy egy mondattal? - Még mindig korai temetni a jelszavakat (1. rész)
- Egyre fiatalabbak használják szülői felügyelet nélkül az internetet Lengyelországban
- Safer Internet Day 2012: Netezzünk együtt… biztonságosan!
- Oktatóközpontot alakít ki a médiahatóság a nethasználó fiataloknak
- A brit gyerekek csaknem fele használja a Facebookot
- Megtízszereződött Csehországban az internetes gyermekzaklatás
- Az olasz miniszterek Twitteren keresnek munkatársat
- Telenor a gyermekeket érő internetes erőszak ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.