Hogyan mobilozunk világszerte?

Czipperer Dia, 2013. február 26. 11:46

A Nielsen legújabb felmérésből kiderül, milyen eltérések és hasonlóságok figyelhetők meg a mobilhasználati szokások tekintetében világszerte. A felmérés 10 ország bevonásával készült, amelyek között az Egyesült Államok, Kína, India, Ausztrália és Dél-Korea is szerepelt.

A Nielsen felmérése arra próbál rávilágítani, milyen eltérések körvonalazódnak az egyes országokban a mobilhasználati szokások terén. 10 különböző ország adatait vetették össze: Ausztrália, Brazília, Kína, India, Olaszország, Oroszország, Dél-Korea, Törökország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok szokásait vizsgálták.

 
Az eredmények azt igazolják, hogy a feltörekvő piacokon, mint Dél-Koreában (67%), Ausztráliában (65%) és az Egyesült Királyságban (61%) az okostelefonok hódítanak. A hagyományos telefonok inkább Indiában (80%), Törökországban (61%) és Oroszországban (51%) jellemzőek. A „köztes” készülékek nem igazán nyerték el a felhasználók kegyeit. Ezek alatt olyan multimédiás készülékeket értenek, amelyek az okos és a buta kategória közé sorolhatók. Itt Brazília érte el a legmagasabb százalékot – bár ez is mindössze 21%, vagyis a felhasználók kevesebb, mint negyede.
 
Az alkalmazások használata is országonkénti eltéréseket mutat. Például amíg a felhasználók nagyobb része szereti a navigációs, térképes alkalmazásokat, addig Törökországban és Indiában mindössze néhány százalék használ ilyen applikációkat. Ugyanígy igaz ez a vásárlás és kiskereskedelmi alkalmazásokra is: ezekben az országokban a legkisebb az ezekre való hajlandóság.
 
Van viszont, ami mindenhol leköti az emberek figyelmét: a játékok és a közösségi média (ld. a képen) – ebben az esetben sem kulturális, sem egyéb különbségek nem mutatkoznak meg nagy számban. A felmérés eredményeit részletesen az MWC-n (Mobile World Congress) ismertetik.
 
Forrás: Mashable.com
 
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59