A Google többet tud rólad, mint az állam
A világhírű Economist szerint az internetes magánvállalatok valójában sokkal többet tudnak rólunk, mint az állam. A Google az összes levelünket elolvassa, feljegyezheti kivel telefonáltunk, és azt is, hogy éppen hol tartózkodunk. A Facebook sem különb, és ez csak a jéghegy csúcsa.
Tudja, mivel bombázzon
A felhasználók nap, mint nap szembesül vele, hogy olyan hirdetésekkel találkozik a neten, amilyen témák érdeklik. Ez nem véletlen. Az Economist szerint ugyanis a Google a Gmailes levelezésünk teljes tartalmát átolvassa, azért, hogy minél célzottabb hirdetéseket jeleníthessen meg számunkra – írja a szakkatalogus.hu.
Olyan kulcsszavakatat vadászik leveleinkben, amely alapján megtudhatja, mi érdekel minket, és ennek alapján rakja elénk a hirdetéseket: mindegy, éppen hol böngészünk a neten. A Microsoft, a Yahoo és a legtöbb nagy szolgáltató többé-kevésbé hasonlóan jár el, így, ha más szolgáltatót választunk, nem kerülhetjük el a "figyelést".
Egy példát is említ a neves folyóirat. Éppen grillpartit szervezünk. Felkészüléshez pedig megnézünk egy videót a YouTube-on a grillkészítésről, majd elküldjük a barátainknak a meghívót. Ezek után ne legyünk meglepve, hogyha az interneten grillezéssel kapcsolatos reklámok bukkannak majd fel.
A Nagy Testvér figyel minket
A Google a mi személyes információinkat használja fel, hogy más cégek fogyasztóivá váljunk. Vajon mit tennénk, ha a postás felbontaná a leveleinket és elolvasná azokat? Majd a leveleink alapján, személyre szóló szórólapokkal tömné tele a postaládánkat. Nem lennénk felháborodva?
Egy közvélemény kutatás szerint a Gmailt használók 71%-a nem volt tisztában azzal, hogy a cég átolvassa a levelezésüket és 88%-uk szerint ennek azonnal véget kell vetni.
De mindez csak a jéghegy csúcsa. A Google adatvédelmi irányelvei között elolvashatjuk, hogy a cég gyűjtheti a telefonhívásaink adatait, hogy kit és mikor hívtunk, és mindezt tárolja is. Azt is rögzíti, hogy mikor és milyen weboldalakat nézünk meg, és ha a Google helyérzékelő szolgáltatásait is igénybe vesszük, akkor azt is tudja és tárolja, hogy mikor és hol tartózkodunk.
A Facebook sem különb
Természetesen a másik internetes óriás a Facebook sem marad el az adatgyűjtésben a Google mögött. Önkéntesen adjuk meg személyes infomációink döntő hányadát, teljes kapcsolati hálónkat, és azt, hogy mi érdekel bennünket. De a Facebook a saját területein kívül is figyel ránk.
A Technology Review-ban megjelent cikk szerint a Like-gombon keresztül a Facebook követni tudja mely cikkek, zenék tetszenek nekünk. Sőt, tavaly ősz óta már nincs szükség Like gombra sem. A Facebook már képes arra, hogy kövesse online tevékenységünket és adatokat gyűjtsön rólunk, a határain túl is. Természetesen a cél itt is a hirdetők minél pontosabb kiszolgálása, a személyes adataink felhasználásával.
Mindent tudnak rólunk
A DailyMail idézi Eric Schmidtet, a Google volt vezérigazgatóját: ”Tudjuk hol jártál, és azt is, hol vagy most, mindezt a te engedélyeddel. És többé-kevésbé azt is tudjuk, min gondolkodsz”.
Egyre inkább törekszünk a biztonságos netezésre, adatinkat foggal-körömmel próbáljuk megvédeni, azonban mégis, miközben nem is gondolunk rá, adataink mások "kezébe" kerülnek. Furcsa belegondolni abba, a Google és a Facebook sokkal többet tud rólunk, mint amit a legkeményebb diktatúrák hírszerzései valaha is tudtak az állampolgáraikról.
Kapcsolódó cikkek
- Elrajtolt a megújult Gmail
- Újabb Gmail frissítés az átláthatóbb levelezésért
- A Microsoft videóban figurázta ki a Google-t
- Gmail a kezdetektől
- Megújult a Gmail iOS alkalmazása
- Gmail: akár 10 GB csatolmány egy levélhez
- Új prémium hirdetési forma a Facebookon
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Egyszerre több Gmail fiók is elérhető mobilról
- A Google megtalálta a tökéletes férfit
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.