Black Friday: az éves forgalom negyede?
Már majdnem itt van az idei Black Friday! Ez a hagyomány, mely az Egyesült Államokban, a 20. században született, ma már egész Európában, így Magyarországon is nagyon népszerű. Az eseménynek köszönhetően termékek széles skáláját szerezheted be exkluzív kedvezményekkel.
Tavaly közel 2,1 millió felnőtt vásárolt ezen a napon, idén ez már meghaladhatja a 3,3 milliót. Az esemény nemcsak online, hanem offline is sikeresnek bizonyul. A 2,1 millió vásárló közül tavaly 800 ezren csak az ilyen akciót hírdető webshopokon, míg 510 ezren a Black Friday-t hírdető üzletekben vásároltak, 700 ezren pedig online és offline egyaránt kihasználták a kedvezményes időszakot.
Black Friday már Magyarországon sem újdonság, egyre többen készülnek tudatosan a leárazásokra. Sokan rendszerint már pár nappal előtte listát készítenek az általuk vásárolni kívánt termékekről, és bár a vásárlók 51%-a továbbra sem készül fel előre, mindig megnézi milyen akciók várhatóak az eseményen.
Leginkább az elektronikus eszközök fogynak ilyenkor tömegesen, de emellett még kedveltek a Lakberendezés, Ruházat és Cipők kategóriái is.
A teljes éves forgalom negyede származik a Fekete Péntek akcióiból. Átlagosan 36 000 Ft értékben vásárolunk ez a potenciális vásárlók számára kivetítve várhatóan 120 milliárdos forgalmat jelenthet.
A Black Friday eredete
De honnan is ered ez a tradíció? A Black Friday kifejezés Amerikában a hálaadás utáni első pénteket jelöli, eredetéről azonban megoszlanak a vélemények. Egyesek a kereskedők azon hagyományára vezetik vissza, mely szerint a főkönyveikbe pirossal jegyezték fel veszteségeiket, és feketével a nyereségeiket. Ez a nap jelentette az ünnepi időszak kezdetét, amikor a vásárlók végre újra költekezni kezdtek jó pát, a boltok számára veszteséges hónap után. De a leghitelesebb verzió az 50-es évekig nyúlik vissza, mikor Philadelphia város rendőrsége a dugók és a boltok előtt kígyózó hosszú sorok miatt Black Friday-nek nevezte el a hálaadás utáni pénteket. Ez a név sokáig nem volt használatban, de valamikor a 80-as években az üzletek megpróbáltak előnyt kovácsolni belőle azáltal, hogy korábban nyitottak, és kedvezményekkel kínálták termékeiket.
2017 november 24.-én a shopalike.hu-n rengeteg exkluzív ajánlat vár a legnépszerűbb kategóriákban, mint például a cipők, táskák és bútorok, ezenfelül kedvezmények a legjobb márkákra, például a Desigual-ra és az Adidas-ra. Ne szalaszd el a lehetőséget, hogy a legjobb árakon szerezhesd be kedvenc termékeidet és felkészülhes a közelgő karácsonyi időszakra.
Kapcsolódó cikkek
- Idén 35 ezer forintot szánnak az internetezők karácsonyi ajándékokra
- Itt a Black Friday – közel 3,5 millióan számítanak rá
- Fogyasztóvédelmi tanácsok online vásárláshoz
- Az eMAG-on idén akár 70 százalékos árengedményeket is találhat Black Friday napján
- E-kereskedelem Európában
- E-kereskedelem Európában
- Így többszörözd meg forgalmad a Black Friday-en
- A futárhiány nehezítheti az online rendelések kiszállítását
- A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi
- Miben különböznek az európai online vásárlók?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.