Külföldön is online a legtöbb magyar fiatal

forrás: Prím Online, 2018. április 22. 08:42

A hazai egyetemisták és főiskolások többsége már külföldi utazásai során is internetezik mobiltelefonján. Az okos mobileszközök nem csupán a nyaralás tervezésében töltenek be egyre fontosabb szerepet, hanem annak lebonyolításában is – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Pécsi Tudományegyetem (PTE) és a tajvani I-Shou University közös kutatásából, amely során közel 200 magyar egyetemi hallgatót kérdeztek meg.

A magyar főiskolások és egyetemisták egyre nagyobb számban használják ki, hogy tavaly nyár óta külön díj nélkül használhatók a mobilinternetes csomagok az Európai Unió országaiban. A METU, a PTE és az I-Shou kutatása szerint tízből kilenc magyar hallgató szabadidős célból utazott tavaly április és szeptember között. A megkérdezettek leginkább szülőkkel, testvérekkel, illetve partnereikkel vagy barátokkal, ismerősökkel töltötték az időt. A diákok többsége legalább egy hétig, közel ötödük pedig több mint két hétig volt távol otthonától. A válaszadók több mint háromnegyede üdülési célból utazott, leginkább fesztiválokat és egyéb rendezvényeket kerestek fel, illetve a városlátogatás is népszerű utazási cél volt körükben. 

 

A megkérdezett fiatalok utazásaik során hasonló arányban használtak iOS és Android operációs rendszerű mobileszközöket a kapcsolattartásra. Az utazás előkészítése során a válaszadók közel fele szállást is foglalt már okostelefonján az elmúlt időszakban, tizedük böngészőn keresztül, az erre a célra szolgáló dedikált alkalmazások azonban nem számítanak igazán népszerűnek körükben. A hallgatók harmada 1 gigabyte-os vagy kisebb mobilinternet-csomaggal rendelkezik, minden ötödik megkérdezett azonban 3–6 gigabyte-tal gazdálkodhat egy hónapban.

 

 

A fiatalok fele bel- és külföldön egyaránt használta mobilinternet-elérését utazásai során az elmúlt fél évben – elsősorban fordítóprogramokat, navigációs és térképalkalmazásokat, illetve közösségi appokat. A helyi idegenvezető-alkalmazások ugyanakkor nem számítanak népszerűnek a fiatalabb generációk számára, illetve az online jegyvásárlást, mobilos online fizetést sem kedvelik kiemelkedően. A legtöbb egyetemista hagyományos fényképezőképet már nem visz magával utazásaira, többségük számára pedig az okostelefon az elsődleges tájékozódási, kapcsolattartási és navigációs eszköz az ismeretlen helyszínek felfedezése során.

 

A családdal, ismerősökkel elsősorban a Facebook Messenger üzenetküldő funkciójának segítségével tartják a kapcsolatot a válaszadók, de népszerű az Instagram-képmegosztás, a Messenger hang- és videótelefonálási lehetősége, illetve Facebook-posztolás is, legyen szó akár szöveges, akár képes tartalomról. Ritkábban használják ugyanakkor a Snapchatet, az Instagram videómegosztási lehetőségét, a Vibert, illetve legkevésbé a Skype-ot.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban

Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.

2024. május 3. 18:05

Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során

Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg. 

2024. május 3. 16:17

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.

2024. május 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55