Külföldön is online a legtöbb magyar fiatal
A hazai egyetemisták és főiskolások többsége már külföldi utazásai során is internetezik mobiltelefonján. Az okos mobileszközök nem csupán a nyaralás tervezésében töltenek be egyre fontosabb szerepet, hanem annak lebonyolításában is – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU), a Pécsi Tudományegyetem (PTE) és a tajvani I-Shou University közös kutatásából, amely során közel 200 magyar egyetemi hallgatót kérdeztek meg.
A magyar főiskolások és egyetemisták egyre nagyobb számban használják ki, hogy tavaly nyár óta külön díj nélkül használhatók a mobilinternetes csomagok az Európai Unió országaiban. A METU, a PTE és az I-Shou kutatása szerint tízből kilenc magyar hallgató szabadidős célból utazott tavaly április és szeptember között. A megkérdezettek leginkább szülőkkel, testvérekkel, illetve partnereikkel vagy barátokkal, ismerősökkel töltötték az időt. A diákok többsége legalább egy hétig, közel ötödük pedig több mint két hétig volt távol otthonától. A válaszadók több mint háromnegyede üdülési célból utazott, leginkább fesztiválokat és egyéb rendezvényeket kerestek fel, illetve a városlátogatás is népszerű utazási cél volt körükben.
A megkérdezett fiatalok utazásaik során hasonló arányban használtak iOS és Android operációs rendszerű mobileszközöket a kapcsolattartásra. Az utazás előkészítése során a válaszadók közel fele szállást is foglalt már okostelefonján az elmúlt időszakban, tizedük böngészőn keresztül, az erre a célra szolgáló dedikált alkalmazások azonban nem számítanak igazán népszerűnek körükben. A hallgatók harmada 1 gigabyte-os vagy kisebb mobilinternet-csomaggal rendelkezik, minden ötödik megkérdezett azonban 3–6 gigabyte-tal gazdálkodhat egy hónapban.
A fiatalok fele bel- és külföldön egyaránt használta mobilinternet-elérését utazásai során az elmúlt fél évben – elsősorban fordítóprogramokat, navigációs és térképalkalmazásokat, illetve közösségi appokat. A helyi idegenvezető-alkalmazások ugyanakkor nem számítanak népszerűnek a fiatalabb generációk számára, illetve az online jegyvásárlást, mobilos online fizetést sem kedvelik kiemelkedően. A legtöbb egyetemista hagyományos fényképezőképet már nem visz magával utazásaira, többségük számára pedig az okostelefon az elsődleges tájékozódási, kapcsolattartási és navigációs eszköz az ismeretlen helyszínek felfedezése során.
A családdal, ismerősökkel elsősorban a Facebook Messenger üzenetküldő funkciójának segítségével tartják a kapcsolatot a válaszadók, de népszerű az Instagram-képmegosztás, a Messenger hang- és videótelefonálási lehetősége, illetve Facebook-posztolás is, legyen szó akár szöveges, akár képes tartalomról. Ritkábban használják ugyanakkor a Snapchatet, az Instagram videómegosztási lehetőségét, a Vibert, illetve legkevésbé a Skype-ot.
Kapcsolódó cikkek
- A Nagy Digitális Transzformációs kutatás
- eNET kutatás a videojátékokról
- Új tagokkal bővíti vezetőségét a Budapesti Metropolitan Egyetem
- A magyarok több mint fele nem használja párjával közösen az internetre csatlakoztatott eszközöket
- A munkáltatók nem támogatják a sportolást
- Hazánkban is egyre népszerűbb az eSport
- Megérkeztek a UPC nagy wifi kutatásának eredményei
- eTrends Monitor: Hatalmas potenciált rejt a hazai online fizetési piac
- A Fujitsu kutatása szerint átlagosan 330 ezer euró veszteséget okoztak a kiskereskedelmi cégeknek a bukott digitalizálási projektek
- A nemek közötti egyenlőség megteremtéséhez megfelelő vállalati kultúrára van szükség
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.