MKB Bank: közös gondolkodás fiatalokkal a jövő bankján
Az MKB Fintechlab által tavaly sikeresen életre hívott Design Summit idén sem marad el. Az innovációs és designközpont az eseményre igazi, fiatalokat megmozgató különlegességgel készül, ugyanis a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel karöltve ötletpályázatot indít. A pályázat keretében a szervezők olyan egyetemista, illetve fiatal pályakezdők jelentkezését várják, akik ötleteikkel segíthetnek a jövő bankjának megalkotásában, megtervezésében.
Manapság nem kérdés a mesterséges intelligencia egyre intenzívebb térhódítása. Pénzügyeink esetében sincs ez másként.
A banki ügyintézés is átalakulóban van, a napi ügyintézések digitalizálódnak, automatizálódnak, egyre kevesebb ügyfél választja a hagyományos, személyes ügyintézést. Az MKB Fintechlab szervezésében megvalósuló idei Design Summit fő témái a fent említett trend, valamint a járványhelyzet támasztotta körülmények.
A rendezvény – amelynek keretében a nemzetközi pénzügyi és designszféra neves szakértői és gondolkodói gyűlnek össze – életében a korábbiakhoz képest újítás, hogy ebben az évben a szervezők közvetlenné és a szélesebb közönség számára is elérhetővé teszik a felhívást.
„You do the dreaming, we do the banking”. Ez a jelmondata a november 19-20-án megrendezésre kerülő Design Summit úgynevezett „Idea Vault” kihívásának, melynek keretében nyílt jelentkezés útján vonjuk be a fiatalokat a bankolás jövőjén való együttgondolkodásba. Az MKB Bank a MOME-ban találta meg azt a partnert, akinek köszönhetően a releváns csatornákon keresztül el tudja érni azokat a fiatalokat, akiknek a kreativitás és az innováció a mindennapjaik része. A lehetőség azonban természetesen nem csupán a MOME diákjai számára nyitott, a szervezők bármilyen háttérrel rendelkező, gazdag képzelőerővel megáldott fiatalt, pályakezdőt is szívesen látnak a résztvevők közt.
A koncepció: a jelentkezők ötletük kidolgozásával, rövid összefoglalójával nyújthatják be pályázatukat. A kiválasztási folyamat során arra érdemesnek bizonyult csapatok vagy egyéni pályázok banki vezetők, a MOME oktatói, a service design és UX terület szakértői által tartott intenzív mentorációs és felkészítő alkalmakon vehetnek részt. Ezt követi a november 20-i döntő, amelynek keretében szakmai zsűri előtt mutathatják be ötleteiket. A benyújtandó pályázati anyagok, ötletek célja lehet az ügyfélélmény javítása, a folyamatok érintésmentessé tétele, illetve a szolgáltatás elérhetőségének vagy hozzáférhetőségének javítása is, de akár arra a kérdésre is választ adhatnak, vajon hogyan használjuk majd a banki szolgáltatásokat a jövőben, összekapcsoljuk-e őket akár közösségimédia-felületekkel vagy más alkalmazásokkal. A pályázatok benyújtási határideje: október 28.
Ács Zoltán, az MKB Fintechlab innovációs vezetője: „Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a jövő bankját a jövő generációjával közösen találjuk ki. A technológia rendkívüli ütemű fejlődése mindent átalakít és felforgat, de éppen a design az, ami képes emberivé, elfogadhatóvá, sőt, szerethetővé tenni az új megoldásokat. Hiszünk abban, hogy a designerek, banki és technológiai szakemberek együttműködéséből születnek a forradalmi szolgáltatások.”
Az ötletverseny nem titkolt szándéka, hogy az a generáció is részt vegyen a jövő folyamatainak megalkotásában, amely generáció annak legnagyobb arányú felhasználója lesz. Ők azok, akik most tanulnak bele bankügyeik tudatos kezelésébe, és akik már kritikus szemmel szemlélnek mindent maguk körül. A felkészítési folyamat során szerzett készségek és tapasztalatok mellett az első három helyezett 500.000, 300.000 és 200.000 forint készpénznyereményben részesül, illetve a MOME OPEN kurzusaira díjmentes, vagy jelentősen csökkentett díjú bejutási lehetőséget is nyerhetnek.
Az ötletverseny és az esemény kiemelt támogatója az MKB Bank.
A jelentkezés és a pályázat részletei itt érhetőek el: https://designsummit.fintechlab.hu/ideavault
Kapcsolódó cikkek
- MKB VideóBANK: már értékpapírszámla és SZÉP Kártya számla is nyitható digitálisan
- Az Apple Pay mobilfizetési szolgáltatás már az MKB Bank ügyfelei számára is elérhető!
- Mostantól még jobb MKB ügyfélnek lenni
- Már 11 bankfiókban használható az MKB Bank digitális ügyfélhívó rendszere
- MKB Bank: COVID-19 hivatkozással is érkeznek adathalász levelek
- MKB Bank: indul a Digitális Beszállítói Faktoring Program
- MKB VideóBANK: digitális tanácsadás már vállalati ügyfelek számára is
- Újabb fontos digitális innováció az MKB-nál
- Rekordidő alatt vezette be digitális ügyfélhívó rendszerét az MKB Bank
- Egymilliárd forintot adományoz az MKB Bank a koronavírus elleni harchoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.
Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.
Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric
Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.