Az év keresésekben: Google keresési trendek 2023
A Google Kereső nagyméretű információs bázisának köszönhetően évek óta segíti a felhasználókat abban, hogy megtalálják a számukra fontos információkat és tudnivalókat. A vállalat, összegyűjtve keresőmotorjának legfrissebb adatait, idén ismét közzétette a leggyakoribb keresések listáit, bemutatva, hogy mely témakörök érdekelték 2023-ban leginkább a felhasználókat Magyarországon és az egész világon.
• Milyen hazai és nemzetközi hírességekre kerestek rá legtöbbször a magyarok?
• Mely sorozatok, TV műsorok és filmek keltették fel leginkább a magyarok érdeklődését ebben az évben?
• Mik voltak 2023 legnépszerűbb sporteseményei?
• Milyen játékok és elektronikai készülékek voltak a legközkedveltebbek?
• Milyen receptek érdekelték leginkább a magyarokat?
Hagyományos módon a Google minden év végén nyilvánosságra hozza, hogy keresője szerint milyen személyekre, eseményekre és fogalmakra kerestek rá leggyakrabban a felhasználók, bemutatva ezzel az adott időszak legnépszerűbb témáit, illetve a legfontosabb változásokat az előző évi trendekhez képest. A ‘Year in Search’ oldalon a magyar és globális listák mellett a világ számos országának idei eredményei is megtekinthetők.
Ezek voltak 2023 legfelkapottabb témái Magyarországon
2023-ban is igazán változatos témák kerültek fel a Google Kereső magyarországi toplistáira. A legkeresettebb hírességek esetében kis meglepetést okozva Azahriah került az élre, akit Eszenyi Enikő követett szorosan. Sokaktól búcsúznunk is kellett idén, Suhajda Szilárd és Matthew Perry csak néhány a leggyakrabban keresett személyek közül. A filmek, sorozatok és televíziós műsorok felkapott keresései között hazai és nemzetközi találatok is szerepeltek, dobogós helyezett lett például az idei év két nagy riválisa, az Oppenheimer és a Barbie film, de előkelő helyen végzett a Hazatalálsz című magyar sorozat, valamint a Sztárbox és a Nyerő Páros televíziós műsorok is. Legnépszerűbb sporteseménynek az Atlétikai Vb és Eb selejtező bizonyult, utóbbi esetén a Szerbia és Bulgária ellen játszott mérkőzések eredményei érdekelték leginkább a magyarokat. A közkedvelt elektronikai eszközök piacát 2023-ban is az iPhone termékek uralták, s míg a videójátékok közül a Stumble Guys és a Hogwards Legacy került ki győztesen, addig az idei év legdivatosabb receptjei esetében az őzlábgomba és almás pite elkészítési módjai után érdeklődtek a legtöbben.
A Google Kereső magyarországi toplistái:
A Google csapata idén annak is utánajárt, hogy 25 év alatt mely személyekre, eseményekre és kifejezésekre kerestek rá legtöbbet a felhasználók szerte a világon, s összeállította a legnépszerűbb találatok listáját. Íme néhány az elmúlt negyed évszázad legfelkapottabb Google keresései közül:
Hogyan készül a lista?
A ‘Year in Search’ listái a Google Trends anonim, statisztikailag összesített adatai alapján készültek, melyekből a duplikációk, spam-ek kiszűrésre kerülnek.
Nyitókép: Pexels
Kapcsolódó cikkek
- Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?
- 2016-ban sport eseményekre és filmekre kerestek legtöbben a magyarok
- Karanténba zárja jövőre a nem biztonságos oldalakat a Google
- A Google 4,3 millió weboldalt büntetett meg tavaly
- AI-szakértő veszi át a Google keresési részlegét
- A Microsoft a Google-lel együttműködve veszi fel a harcot a bosszúpornó oldalakkal
- A Google eltávolítja a bosszúpornó oldalakat a keresőből
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
- A Google mobilkeresője segít megtalálni a megfelelő alkalmazást
- Megújította a partneri szerződését a Microsoft és a Yahoo
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Lehet egyszerre mobil és otthoni az internet?
A mobiltelefon ma már szinte mindenki zsebében ott lapul, de a mobilozást lehetővé tévő technológia új értelmet ad az eddig vezetékkel elért otthoni internetezésnek is. Még nem szoktunk hozzá teljesen, de érdemes: nemcsak kábelen lehet otthon netezni, hanem mobilinterneten is, méghozzá úgy, hogy teljes értékű otthoni internetszolgáltatáshoz jutunk. Ez nemcsak azokon a helyeken jelent alternatívát, ahol a vezetékes internet nem elérhető, hanem önmagában is jár előnyökkel, főleg, ha 5G-mobilhálózatról van szó.
A Rakuten Viber itthon is bevezeti a hívószám azonosítást Android felhasználói számára
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hangalapú kommunikáció globális vezetője bemutatja új hívóazonosító funkcióját, amely nemcsak megvédi a felhasználókat a spamektől, de segítségével a felhasználók maguk dönthetik el, hogy mikor válaszolnak ismeretlen hívásokra. A hívószám-azonosító funkció mostantól Magyarországon is elérhető az Android-felhasználók számára, így ők is élvezhetik az ezzel járó hatékony spam-védelem előnyeit. A hívószám-azonosító funkciónak köszönhetően a Viber-felhasználók egy figyelmeztető üzenetet kapnak a Vibertől, amikor ismeretlen számról érkezik a hívás, amit a rendszer „biztonságosnak” vagy „potenciálisan spamnek” jelöl.