Forgalomszervezés Stockholmban IBM megoldással

Kovács Attila, 2006. március 23. 14:59

Az IBM Magyarország ma videokonferenciás sajtótájékoztatót tartott, amelyen Ákos György, a magyarországi leányvállalat kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatója, illetve videokapcsolat révén Stockholmból Gunnar Johannson, az IBM Sweden roadcharging solution menedzsere vett részt. Az előadók a következő témákat érintették: a forgalomszervezés trendjei és jövője: az IBM szerepe a roadcharging, forgalom-optimalizáció, útdíjrendszerek terén, illetve az IBM Sweden által fejlesztett, Stockholm belvárosi forgalomcsökkentését célzó megoldás.
A közlekedési és szállítmányozási szektor megoldásairól általában, illetve az IBM tapasztalatairól és referenciáiról szólt Ákos György, aki hangsúlyzta, az IBM szakértő az  
útdíj-elszámolási rendszerek, megoldások, eszközök, módszerek, háttérrendszerek fejlesztésében, az útdíj-elszámolási rendszereknél az üzleti folyamatok kiszervezésében.

Gunnar Johansson elmondta, a kísérleti jelleggel elindított stocholmi belvárosi (24 négyzetkilométer) forgalomcsökkentő rendszer a tervezett 15% helyett előzetes adatok alapján 25%-kal mérsékelte a járműforgalmat, több tízezerrel növelte a tömegközlekedésben részt vevő utasok számát és rendkívüli mértékben visszaszorította a dugók kialakulását. Az IBMÍ Stockholmban Európa legnagyobb városi környezetben telepített, mikrohullámú azonosításra épülő forgalomirányító rendszerét telepítette. A technológia alapján a városvezetés napszakok szerint változó forgalmi díjat (1 és 2 euro között) vethet ki a belvárosi úthasználókra. A svéd főváros lakossága ez év szeptemberében népszavazással fog dönteni a rendszer tartós bevezetéséről.
Kulcsszavak: IBM-hu IBM

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59