A szakmai közösségi háló egyre fontosabb az álláskeresésben
A jó „én márka”, az élő LinkedIn profil, a kiterjedt kapcsolatrendszer megkönnyíti az állástalálást – vélekedik Juhos Andrea, a DBM Magyarország karrier-tanácsadó cég ügyvezető partnere a Controlling Világnak adott interjújában. A szakemeber szerint az állástalálásban egyre nagyobb szerepet kap a LinkedIn.
Főképp külföldi fejvadászok keresnek jelölteket ezen a szakmai közösségi hálón, de magyar fejvadászok szájából is hallható, hogy a saját adatbázis után a LinkedIn a legfobb forrás számukra. Ezért fontos, hogy az ember fent legyen a LinkedIn-en, akkor is, ha pillanatnyilag nem keres állást, hiszen sosem lehet tudni, szükség lesz-e rá. Jó, ha valaki meg tudja fogalmazni, mi az ő szakmai különlegessége, egyedi tapasztalata, és célszerű ajánlásokat is begyűjteni. Tanácsos részt venni szakmai csoportokban, ott témákat feldobni, kommentelni, hogy az embert észrevegyék. Így a neten is ki lehet építeni kapcsolatrendszert. Utóbbi nagyon fontos, mert a kapcsolatokon keresztül könnyebb elhelyezkedni, mint hirdetés útján.
Építeni kell az „én márkát” (personal brand), amelynek két legfontosabb összetevője, hogy ki ismer engem, és hogy a környezetem mit gondol rólam. A személyiségtől is függ a siker: ha valaki könnyen teremt kapcsolatot, annak könnyebb, mint aki folyton a számítógép előtt ül. Persze, a szerencsén is múlik, azon, hogy éppen milyen lehetőségek vannak, amikor valaki állást keres, hogy esetleg már 2-3hónap alatt talál megfelelőt, vagy 2 év után sem.
„A cégek egyre kevésbé potenciált vesznek, sokkal inkább tapasztalatot” – mondja Juhos Andrea. Vagyis vége van annak az időszaknak, amikor a vállalatoknál úgy gondolták, hogy ha fiatal, tanulékony, a csapatba jól illő jelöltet találnak, akkor majd ők kiképezik. Azt nézik, ki, milyen cégtől jön, milyen projekteken dolgozott, például van-e tapasztalata fúzió levezénylésében, SAP bevezetésben. Ugyanakkor az MBA-nek nálunk még mindig nincs akkora szerepe, mint Amerikában. Az angol nyelvtudás alapkövetelmény, de ez ma már meg is van, legalábbis a multik alkalmazottai körében.
Kapcsolódó cikkek
- Heineken Balaton Sound: hálózat és buli magasfokon
- Netjegy: feltöltőkártyás internet alkalmanként
- Holland törvény a semleges internetért
- "Árnyékinternetet" fejlesztet ki Washington az elnyomó rendszerek ellen
- Szabad kommunikáció a világban
- Nyílt és sokszereplős együttműködésre van szükség a nemzetközi internetirányításban
- Mit hoz az internetjövő Magyarországnak?
- A jövő internetjéről Budapesten tanácskoznak a szakértők
- Az internet maga a digitális vadnyugat
- Uniós kezdeményezés "a jövő internetjének" kifejlesztésére
24 óra ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezért egyre erősebb a felújított mobilok piaca
Erősödő újkészülék-eladások, a termékek hosszabbodó szoftveres támogatása és életciklusa, valamint a bevizsgált készülékek iránti növekvő bizalom is segíti Magyarországon a felújított okostelefonok piacának bővülését. A Rejoy.hu a távközlési világnap alkalmából gyűjtötte össze az aktuális trendjeit.
Compliance-szakemberi szerepben teszteli az AI-t a KPMG
A Joint Venture Szövetség (JVSZ) által rendezett Innovációra Magyar! konferencián számolt be a KPMG Magyarország munkatársa arról a kísérletükről, melynek keretében gépi tanulási modell fejlesztésével támogatták a vállalati anyagok feldolgozásának folyamatát. A vonatkozó szabályzatoknak való megfelelőség ellenőrzésére bevetett mesterséges intelligencia egyelőre nem helyettesíti a szakértői munkát, azonban jelentősen gyorsítja a folyamatot, 80% feletti hatékonyságú dokumentációs alapot hozva létre. Így a fennmaradó időben az emberi beavatkozás a nagy figyelmet igénylő, alaposabb elemzést tudja elvégezni.
A műholdas távközlés szerepe óriási mértékben nőtt
A legújabb űrtávközlési technológiák, a műholdas szolgáltatások és az űrkutatás álltak az idei Távközlés Világnapjához kapcsolódó konferencia fókuszában. A győri Széchenyi István Egyetem (SZE) eseményén kiosztották a Dr. Magyari Endre-díjakat is, amit idén Dr. Gschwindt András és Petres István hírközlési szakemberek vehettek át. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) az esemény kiemelt támogatója.